Szyld firmowy – dlaczego warto go mieć

 

Wiele przedsiębiorstw próbuje odpowiedzieć sobie na pytanie “jak wyróżnić się na tle klientów?”. Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, bo na sukces przedsiębiorstwa składa się wiele mikroczynników. Konkretne działania powinny być dobrane do charakteru działalności, do branży itp. Istnieją jednak sposoby uniwersalne, sprawdzające się w każdym przypadku. Szyldy firmowe zdecydowanie można zaliczyć do tej grupy.
 

Szyld firmowy a identyfikacja firmowa przedsiębiorstwa

Każdej firmie zależy na wspólnej identyfikacji wizualnej. Aby móc się nią cieszyć, nierzadko przedsiębiorcy decydują się na pracę z profesjonalistami. Specjaliści tego typu proponują odpowiednią kolorystykę, przedstawiają ją na różnych elementach identyfikacji – w logo, w nazwie firmy, w materiałach promocyjnych, wizytówkach, stopkach mailowych itp. Taką określoną kolorystykę stosuje się również w siedzibie firmy. Widoczna jest więc w meblach, znajdujących się w recepcji, w sali konferencyjnej i wszędzie tam, gdzie dostęp mają potencjalni partnerzy lub klienci. Nie da się ukryć, że wspólna identyfikacja wizualna świadczy o nowoczesności i profesjonalizmie firmy, a przecież każde przedsiębiorstwo chce być kojarzone właśnie z tymi cechami. Moment, w którym wreszcie możemy korzystać z tego niezastąpionego środka marketingowego, warto w pełni wykorzystać. Mowa nie tylko o internecie i kampaniach promocyjnych online, ale również o tak podstawowych sprawach, jak szyld firmowy.

To prawda, że coraz częściej kupujemy w internecie. Pomysł o tym, żeby zdecydować się na jakiś produkt, często rodzi się podczas surfowania w sieci. Nie zmienia to jednak faktu, że nadal część decyzji zakupowych klienta rodzi się pod wpływem chwili. O takie impulsy nietrudno podczas powrotu z pracy do domu, spaceru, wyjścia ze znajomymi itp. Dobrym pomysłem będzie wykorzystać potencjał, jaki daje reklama tradycyjna, na którą składają się m.in. szyldy firmowe. Jeśli dobrze dobierzemy ich projekty, nie tylko poinformujemy potencjalnych klientów o naszej działalności, czy o tym, gdzie znajduje się siedziba sklepu, ale też sprawimy, że identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa będzie miała większą szansę zapisać się w świadomości odbiorcy.

 

przykładowy szyld reklamowy

 

Dlaczego warto zainwestować w szyldy firmowe?

Wcześniej wspomniana wartość marketingowa takiego środka reklamowego jest niezaprzeczalna. Rozwińmy jednak nieco bardziej kwestię wskazywania lokalizacji danej firmy. Codzienny pośpiech, zabieganie oraz, przede wszystkim, ogromny wybór przedstawicieli danej branży na rynku, sprawiają, że klient szybko się rozprasza. Z dużą dozą pewności można przypuszczać, że raczej nie będzie chętny poświęcać dodatkowego czasu na szukanie firmy w gąszczu innych działalności usługowych. O to, aby nasi potencjalni odbiorcy mogli bezproblemowo dotrzeć do naszej siedziby, warto zadbać szczególnie w sytuacji, w której droga do firmy nie jest intuicyjna (np. należy skręcić w nieoczywistym lub słabo widocznych miejscu). Szyld firmowy znacznie ułatwia ten proces. Już z daleka informuje odbiorców, nie tylko o tym, że właśnie w tym konkretnym budynku znajdą nasz sklep, ale też o tym, jak dokładnie się do niego dostać i np. na które piętro wejść.

 

Szyldy firmowe, oprócz swojej funkcjonalności, mają też szereg innych zalet, do których zaliczyć można takie kwestie, jak:.

  • Cena

To rozwiązanie jest zdecydowanie jednym z tańszych sposobów na reklamę.

  • Skuteczność

Niektóre zabiegi marketingowe przynoszą niepewne efektu. W przypadku szyldów firmowych nie ma miejsca na wątpliwości w związku z rezultatami. Szyld skutecznie poinformuje o lokalizacji firmy.  Nie istnieją więc niedopowiedzenia w związku z funkcjonalnością szyldu, co sprawia, że jest to pewna inwestycja.

  • Brak konieczności częstej zmiany szyldu

Niektóre reklamy z oczywistych względów trzeba aktualizować. Zmienia się oferta, promocje, hasła reklamowe, używane przez firmę, ale tak podstawowe kwestie, jak nazwa przedsiębiorstwa i jego lokalizacja, zmieniają się bardzo rzadko. Zakup szyldu firmowego to inwestycja na wiele lat.

  • Podkreśla prestiż firmy

Nawet niewielka działalność, która dopiero weszła na rynku, zyskuje w oczach klientów, jeśli zadbała o profesjonalny szyld firmowy.

 

Zobacz także inną naszą usługę: